Εγγραφείτε στο newsletter

* Θα σας ενημερώνουμε για όλα τα τελευταία νέα του χώρου των Logistics

Διαβάστε

Χρησιμοποιώντας την ιστοσελίδα μας συμφωνείτε με την πολιτική για τη χρήση cookies.

Το Κέντρο Διανομής της Synergy στη θέση Σχοινέζα.
Το Κέντρο Διανομής της Synergy στη θέση Σχοινέζα.
Το Κέντρο Διανομής της Synergy στη θέση Σχοινέζα.
All About Logistics, Key Players

Synergy: Έμφαση στον πελάτη 

Το βλέμμα της στην ευρωπαϊκή αγορά έχει στρέψει η Synergy, ωστόσο προτεραιότητά της παραμένει η ποιότητα στον τρόπο εσωτερικής οργάνωσης και λειτουργίας, κυρίως όμως στις υπηρεσίες που προσφέρει.

Η Εμπορική Διευθύντρια της Synergy, κ. Ελένη Μπίτσιου.

Με σταθερά και προσεκτικά βήματα υπό τις κρατούσες συνθήκες της οικονομικής καχεξίας, η Synergy, με παρουσία ήδη τριών δεκαετιών στον χώρο, συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία και θέτει νέους φιλόδοξους στόχους σε αντίθεση με την επταετή συρρίκνωση του τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Βασικό όπλο της εταιρείας για την υλοποίηση των σχεδίων της είναι η οικονομική της διάρθρωση. Ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας δεν αποτέλεσε εξαίρεση από το σύνολο της εθνικής οικονομίας, με αποτέλεσμα να υπάρχει διαχρονική πτώση του κύκλου εργασιών την τελευταία επταετία. Ωστόσο, όπως λέει η κ. Ελένη Μπίτσιου, Εμπορική Διευθύντρια της Synergy, «Η Synergy δεν ακολούθησε την παραπάνω πορεία. Αντίθετα, καταγράφει σταθερά αύξηση εργασιών κάθε χρόνο από το 2012 και μετά, διακρίνεται από χρηματοοικονομική υγεία και έχει τη δυνατότητα να προβαίνει στις αναγκαίες επενδύσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή της». Χαρακτηριστικό παράδειγμα, όπως λέει, είναι η πρόσφατη επένδυση σε αποθήκη χημικών προϊόντων στεγασμένης επιφάνειας 10.000 τ.μ. στη θέση Δύο Πεύκα στον Ασπρόπυργο.

 

Βλέπει άνοδο και το 2017

Η «υπεραπόδοση» της εταιρείας έναντι της αγοράς αναμένεται μάλιστα να συνεχιστεί και το τρέχον έτος. «Το 2016, η εικόνα του κλάδου δεν διαφοροποιήθηκε. Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, δεν σημειώθηκε μεγαλύτερη πτώση απ’ ό,τι τα προηγούμενα χρόνια παρά τα capital controls. Για το τρέχον έτος, εάν τα μακροοικονομικά δεδομένα δεν επιδεινωθούν, θεωρούμε ότι ο κλάδος θα διατηρήσει τουλάχιστον τις δυνάμεις του», εκτιμάη κ. Μπίτσιου, και προσθέτει: «Σε ό,τι αφορά τη Synergy, συνεχίζει να κινείται με ανοδικούς ρυθμούς. Το 2016 έκλεισε για την εταιρεία με αύξηση του κύκλου εργασιών κατά περίπου 5,5% σε σύγκριση με το 2015, ως αποτέλεσμα τριών νέων συνεργασιών. Παράλληλα, η εταιρεία καταγράφει θετικές επιδόσεις στο σύνολο των χρηματοοικονομικών δεικτών. Αντίστοιχα, ο προϋπολογισμός για το 2017 προβλέπει αύξηση κύκλου εργασιών κατά 6,7% τουλάχιστον».

Σε αυτό το αποτέλεσμα και την περαιτέρω θετική προοπτική, σύμφωνα με την Εμπορική Διευθύντρια της Synergy, συμβάλλει αποφασιστικά το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας, που αποτελείται από 74 στελέχη διαφόρων βαθμίδων, στα οποία η Synergy επενδύει υλοποιώντας συνεχώς εξειδικευμένες και στοχευμένες εκπαιδεύσεις.

 

Ο κλάδος έχει δυναμική

Για τις προοπτικές του κλάδου, η Εμπορική Διευθύντρια της Synergy είναι κατηγορηματική: «Τα περιθώρια του τομέα είναι πολύ μεγάλα, εάν αναλογιστεί κανείς πως ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας συνεισφέρει περισσότερο από 10% στο ΑΕΠ της χώρας, μέγεθος αντίστοιχο με αυτό του τουρισμού. Τα logistics, λοιπόν, μπορούν να αποτελέσουν πυλώνα ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία».

Αρκεί, όπως προσθέτει, «Να ενταχθούμε όλοι σε ένα ευρύτερο πλαίσιο εθνικής στρατηγικής, το οποίο θα έχει σαφή προσανατολισμό, στόχους και -το κυριότερο- θα υλοποιείται». Στο πλαίσιο αυτό η κ. Μπίτσιου επισημαίνει την ανάγκη προβολής των πλεονεκτημάτων που έχει η Ελλάδα ως εμπορευματικός κόμβος στο εξωτερικό. «Η γεωστρατηγική θέση της χώρας μας πρέπει να διαφημιστεί στο εξωτερικό και, προς την κατεύθυνση αυτή, επικροτούμε και συμμετέχουμε στο 1ο Ελληνικό Περίπτερο που θα λειτουργήσει στη μεγάλη διεθνή έκθεση Transport & Logistics που θα γίνει τον ερχόμενο Μάιο στο Μόναχο, με πρωτοβουλία του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου».

Μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης του τομέα υπάρχουν, όμως, και εντός των συνόρων, σύμφωνα με την Εμπορική Διευθύντρια της Synergy, η οποία επισημαίνει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν αντιληφθεί σε μικρό μόνο βαθμό ότι η συνεργασία τους με μια εταιρεία εφοδιαστικής αλυσίδας μπορεί να συμβάλει καταλυτικά στην αναπτυξιακή τους πορεία.

Σημειώνει, μάλιστα, πως στη χώρα μας λιγότερο από το 25% των εργασιών logistics ανατίθενται σε τρίτους, την ώρα που στην Ε.Ε. το αντίστοιχο ποσοστό κυμαίνεται άνω του 70%. «Το σημαντικότερο είναι πως δεν έχει γίνει πεποίθηση ακόμα ότι, ένας αξιόπιστος 3PL συνεργάτης είναι ένας μόνιμος σύμβουλος για την εμπορική και τη βιομηχανική επιχείρηση, ο οποίος προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες και σχεδιάζει λύσεις, “κομμένες και ραμμένες” ειδικά για την κάλυψη της συγκεκριμένης ανάγκης», λέει χαρακτηριστικά.

 

Έμφαση στον πελάτη

Εσωτερική άποψη των εγκαταστάσεων της Synergy.

Στην κάλυψη των εξειδικευμένων αναγκών κάθε πελάτη δίνει εξάλλου ιδιαίτερη έμφαση και η Synergy. «Το κύριο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας μας είναι η εξειδίκευσή της στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση λύσεων tailor made, καθώς πιστεύουμε πως από εκεί προκύπτει η μέγιστη προστιθέμενη αξία που μπορούμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας. Σε αυτό το πλαίσιο, δίνουμε πολύ μεγάλη έμφαση στο “Strategic Alignment”, δηλαδή στη στρατηγική ευθυγράμμισή μας με τις ανάγκες των πελατών, οι οποίοι εξελίσσονται διαρκώς και προκύπτουν νέα δεδομένα στη διαχείριση της εφοδιαστικής τους αλυσίδας», επισημαίνει η κ. Μπίτσιου.

Προκειμένου, όπως σημειώνει, οι λύσεις tailor made που προσφέρει η Synergy να είναι αποτελεσματικές, η εταιρεία έχει οικοδομήσει ένα σύστημα εσωτερικής λειτουργίας που βασίζεται στη λογική του continuous improvement και αποτελείται από ισχυρά πληροφοριακά συστήματα, ανθρώπινο δυναμικό υψηλού επιπέδου που εκπαιδεύεται διαρκώς πάνω σε συγκεκριμένες ανάγκες πελατών, εξειδικευμένη ομάδα Logistics Engineering, καθώς και ένα ανεπτυγμένο δίκτυο μεταφορικών εταιρειών.

Επιπλέον, η Synergy προσφέρει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας (Value Added Services), όπου, σύμφωνα με την Εμπορική Διευθύντρια της εταιρείας, βρίσκεται όχι το μέλλον, αλλά και το παρόν της σύγχρονης αγοράς 3rd Party Logistics. «Από εκεί και πέρα, όμως, στη λογική των tailor made solutions που αναφέραμε παραπάνω, υπάρχουν καίριας σημασίας υπηρεσίες, όπως το project management, η παρακολούθηση και διαχείριση αποθεμάτων σε συνεργασία με τον πελάτη, όπως και τα business intelligence tools που, χάρη στα δεδομένα που παρέχουν, συμβάλλουν στη λήψη των καλύτερων δυνατών εμπορικών αποφάσεων», προσθέτει η κ. Μπίτσιου.

«Με εμπειρία τριών δεκαετιών, η εταιρεία μας εγγυάται υπηρεσίες “Best in Class” γιατί διαθέτει την απαιτούμενη τεχνογνωσία, υιοθετεί καινοτόμες πρακτικές, λειτουργεί σε υπερσύγχρονες υποδομές και εξοπλισμό, έχει αναπτύξει ένα αξιόπιστο πανελλαδικό δίκτυο, προβαίνει στις αναγκαίες επενδύσεις και εκπαιδεύει διαρκώς το ανθρώπινο δυναμικό της».

 

Προτεραιότητα η ποιότητα

Ζητούμενο για την εταιρεία δεν είναι, όμως, μόνο η κάλυψη των αναγκών του πελάτη. Πρώτη της προτεραιότητα ήταν και είναι η παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών. ≪Η επιχειρησιακή δυνατότητά μας βασίζεται στην ποιότητα, που είναι για εμάς Νο1 προτεραιότητα και τη διασφαλίζουμε σε όλα τα στάδια της συνεργασίας με τους πελάτες μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια στην υλοποίηση. Ποιότητα τόσο στις υπηρεσίες που προσφέρει η εταιρεία στους πελάτες της όσο και στον τρόπο εσωτερικής οργάνωσης και λειτουργίας», σημειώνει η κ. Μπίτσιου.

Πλοηγός της σε αυτήν την κατεύθυνση είναι οι δείκτες ποιότητας που χρησιμοποιεί, ώστε να αξιολογεί διαρκώς τα επίπεδα απόδοσής της σε τομείς όπως λ.χ. η ακρίβεια αποθέματος, On-Time In-Full (OTIF), ταχύτητα παραλαβών, ταχύτητα ανταπόκρισης σε κλήσεις πελατών, παραδόσεις, παραγωγικότητα αποθήκης κ.ά. Πιστή, μάλιστα, στη φιλοσοφία της συνεχούς βελτίωσης, η Synergy παρακολουθεί στενά την εξέλιξη των αναγκών των πελατών της και προβαίνει έγκαιρα στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να διασφαλίζεται η άριστη ποιότητα. Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία πιστοποιήθηκε κατά ISO 9001, ISO 14001, ISO 18001, ISO 22000, όπως και με εξειδικευμένο ISO για τη διαχείριση ιατροτεχνολογικών προϊόντων.

«Παράλληλα, η Synergy περνά με επιτυχία τα αυστηρά audits που υλοποιούν πολυεθνικές εταιρείες-πελάτες μας με εξειδικευμένες ομάδες ελέγχου που επισκέπτονται τη χώρα μας και εξετάζουν τον βαθμό απόκρισης του 3PL συνεργάτη στα ζητούμενα άριστα επίπεδα στους τομείς της υγείας και της ασφάλειας, της περιβαλλοντικής διαχείρισης κ.ά. με συγκεκριμένους δείκτες», αναφέρει η κ. Μπίτσιου.

 

Οι επόμενοι στόχοι

Σε ό,τι αφορά τους στόχους της Synergy για τα επόμενα χρόνια, η κ. Μπίτσιου αναφέρει: «Για την επόμενη τριετία έχουμε συγκεκριμένο επενδυτικό πλάνο που προβλέπει περαιτέρω ανάπτυξη των μηχανογραφικών εφαρμογών και των αυτοματισμών στις εγκαταστάσεις μας. Με αυτές τις νέες επενδύσεις που προγραμματίζουμε, στοχεύουμε στον περαιτέρω έλεγχο των εσωτερικών μας ροών, καθώς και στη βελτιστοποίηση της παραγωγικότητας και των εφαρμοζόμενων διαδικασιών. Παράλληλα, ενισχύουμε την εξωστρέφειά μας και στοχεύουμε στη δυναμική ανάπτυξή μας στην ευρωπαϊκή αγορά, με πρώτους σταθμούς τις βαλκανικές χώρες και την Κύπρο».