Εγγραφείτε στο newsletter

* Θα σας ενημερώνουμε για όλα τα τελευταία νέα του χώρου των Logistics

Διαβάστε

Χρησιμοποιώντας την ιστοσελίδα μας συμφωνείτε με την πολιτική για τη χρήση cookies.

Εξωτερική άποψη ενός από τα πέντε κέντρα διανομής της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Εξωτερική άποψη ενός από τα πέντε κέντρα διανομής της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Εξωτερική άποψη ενός από τα πέντε κέντρα διανομής της ΑΒ Βασιλόπουλος.
All About Logistics, True Stories

Μεγάλες προκλήσεις 

Η ΑΒ Βασιλόπουλος αξιοποιεί στο έπακρο το δικό της δίκτυο εφοδιαστικής, καλύπτοντας τις ανάγκες των καταστημάτων της προς όφελος των πελατών της.

Διαθέτοντας τη μακροβιότερη κεντρικοποιημένη εφοδιαστική αλυσίδα στο ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος αποτελεί ηχηρό παράδειγμα για το πώς μια εταιρεία εκτός του κλάδου των logistics μπορεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Ο κ. Αλέξανδρος Αναγνωστόπουλος, Warehousing Director της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Η αλυσίδα ξεκίνησε να επενδύσει στον τομέα των logistics ήδη από το 1995. Όπως μας εξηγεί ο κ. Αλέξανδρος Αναγνωστόπουλος, Warehousing Director της ΑΒ Βασιλόπουλος, η απόφαση αυτή ελήφθη καθώς, έχοντας δοκιμάσει εναλλακτικές επιλογές στο παρελθόν, η εταιρεία διαπίστωσε ότι ο καλύτερος τρόπος για να διασφαλίζει καθημερινά τη φρεσκάδα και την ποιότητα των προϊόντων που προσφέρει στους πελάτες της -χαρακτηριστικό του ονόματος και της ιστορίας που φέρει η αλυσίδα- ήταν η ανάπτυξη του δικού της δικτύου αποθήκευσης και διανομής. Στην απόφαση αυτή συνέβαλε, βέβαια, και η ανταλλαγή εμπειριών και καλών πρακτικών με τις υπόλοιπες εταιρείες του ομίλου της Ahold Delhaize, στον οποίο εντάχθηκε η αλυσίδα το 1992. Αξιοποιώντας, λοιπόν, αυτήν την εμπειρία, αλλά και έχοντας τον απαραίτητο κρίσιμο όγκο, η ΑΒ Βασιλόπουλος κατάφερε να στήσει το δικό της δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας, που συνδυάζει υψηλά ποσοστά ευελιξίας και χαμηλό λειτουργικό κόστος.

Έτσι, σήμερα, τα περισσότερα από τα 400 καταστήματα του ομίλου ΑΒ Βασιλόπουλος εφοδιάζονται από τα πέντε κέντρα διανομών της αλυσίδας, με την εταιρεία να έχει κατορθώσει, μάλιστα, ο βαθμός κεντρικοποίησης να ξεπερνάει το 90%. Όπως μας εξηγεί ο κ. Αναγνωστόπουλος, το ποσοστό αυτό θα ήταν υψηλότερο, ωστόσο στη στρατηγική της ΑΒ έχει τεθεί ως προτεραιότητα η στήριξη των τοπικών παραγωγών, με αποτέλεσμα ένα μέρος των προϊόντων να παραδίδεται απ’ ευθείας στα καταστήματα.

Ειδικότερα, το δίκτυο διανομής της αλυσίδας έχει πανελλαδική εμβέλεια και χωρίζεται στους τομείς Βόρειας και Νότιας Ελλάδας. Ο βόρειος τομέας εξυπηρετείται από ένα Κέντρο Διανομών στη Σίνδο, το οποίο υποστηρίζει όλες τις θερμοκρασίες και λειτουργεί ταυτόχρονα και ως πλατφόρμα μεταφόρτωσης αργοκίνητων προϊόντων από τα Κέντρα Διανομών της Αττικής. Στην Αττική η αλυσίδα λειτουργεί τέσσερις αποθήκες, η μία εκ των οποίων βρίσκεται στα Οινόφυτα και εξυπηρετεί την ψυχόμενη εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ στις υπόλοιπες, που βρίσκονται στην περιοχή Μαγούλας-Μάνδρας, είναι κεντρικοποιημένο το σύνολο της ποικιλίας σε θερμοκρασία περιβάλλοντος.

Σε ό,τι αφορά τη διακίνηση των προϊόντων γίνεται τόσο με ιδιόκτητο στόλο όσο και με δημοσίας χρήσης οχήματα. Βέβαια, σύμφωνα με τον Warehousing Director της αλυσίδας, οι προδιαγραφές των οχημάτων Δ.Χ. είναι σαφώς και αυστηρά ορισμένες από την εταιρεία, ώστε να διασφαλίζεται απόλυτα η ποιότητα της μεταφοράς. Ωστόσο, επειδή το επενδυτικό πλάνο της ΑΒ Βασιλόπουλος για ενίσχυση του δικτύου της συνεχίζεται και δεδομένου ότι αυτήν τη στιγμή τα υφιστάμενα κέντρα διανομών της αλυσίδας είναι κοντά στον βέλτιστο βαθμό λειτουργίας τους, όπως μας ενημερώνει ο κ. Αναγνωστόπουλος, η εταιρεία εξετάζει σενάρια επέκτασης της δυναμικότητάς τους στο προσεχές μέλλον.

 

Οι προκλήσεις

Η διακίνηση των προϊόντων γίνεται τόσο με ιδιόκτητο στόλο της ΑΒ όσο και με δημοσίας χρήσης οχήματα, οι προδιαγραφές των οποίων όμως είναι σαφώς και αυστηρά ορισμένες από την εταιρεία.

Αναφορικά με τις δυσκολίες που καλείται να αντιμετωπίσει μια εταιρεία λιανικού εμπορίου σε ό,τι αφορά τον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας, ο κ. Αναγνωστόπουλος επισημαίνει ότι η συγκεκριμένη δραστηριότητα δεν στερείται προκλήσεων. «Οι προκλήσεις, όπως εμείς τις αντιλαμβανόμαστε, κατηγοριοποιούνται στο εξωτερικό περιβάλλον, στις συνεργασίες με τους προμηθευτές και στην εξέλιξη της λειτουργίας μας. Στην πρώτη κατηγορία θα πρέπει να αναφέρουμε τις “γκρίζες” περιοχές που υπάρχουν ακόμα στην ελληνική νομοθεσία και σχετίζονται κυρίως με την ανάπτυξη νέων Κέντρων Διανομών. Στις συνεργασίες με τους προμηθευτές, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η άρση των αναστολών κατά την υλοποίηση πρωτοβουλιών, με προφανές το αμοιβαίο όφελος. Σε αυτόν τον τομέα έχουν γίνει αρκετά βήματα, αλλά ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς για να προσεγγίσουμε το επίπεδο συνεργασίας όπως το συναντούμε σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Τέλος, οι προκλήσεις που αφορούν στις εσωτερικές διαδικασίες, πηγάζουν κυρίως από την εξέλιξη της τεχνολογίας και των τάσεων στην κοινωνία, είτε αυτές αφορούν στο πώς θα εκτελέσουμε το καθημερινό έργο είτε στο ποια ανάγκη θα κληθούμε να υποστηρίξουμε στο μέλλον», σημειώνει.

«Εξάλλου», συνεχίζει, «οι ανάγκες που καλείται να καλύψει η σύγχρονη εφοδιαστική αλυσίδα συνεχώς εξελίσσονται. Επομένως, οφείλουμε να ακολουθούμε τις τάσεις, καινοτομώντας και βελτιώνοντας τις διαδικασίες και τις επιδόσεις μας. Η μερική εφαρμογή της Οικονομικής Ποσότητας Αναπαραγγελίας, μας έδωσε τη δυνατότητα να εξυπηρετούμε τις ανάγκες των καταστημάτων με μεγαλύτερη ακρίβεια και χαμηλότερο κόστος. Ωστόσο, το βραβείο για εμάς είναι ο ικανοποιημένος πελάτης που βρίσκει γεμάτα τα ράφια μας, με σωστά προϊόντα και σε ανταγωνιστικές τιμές».

 

Αισιοδοξία για το 2018

Εσωτερική άποψη ενός από τα κέντρα διανομής της αλυσίδας.

Σε ό,τι αφορά την πορεία της αλυσίδας, ο κ. Αναγνωστόπουλος σημειώνει ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος ακολουθεί σταθερά την επενδυτική της στρατηγική και το 2017, αξιοποιώντας τις ισχυρές βάσεις των καλών αποτελεσμάτων της περασμένης χρονιάς. «Με ίδια κεφάλαια ύψους 105 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτούμε νέες επενδύσεις που έχουν σαν άξονα την καινοτομία και εστιάζουν στην αναβάθμιση των λειτουργικών και των παραγωγικών μας δομών και την ανάπτυξη του δικτύου μας. Παράλληλα, συνεχίζεται σταθερά το πλάνο εταιρικής κοινωνικής μας ευθύνης, που για όλους μας στην ΑΒ αποτελεί προτεραιότητα».

Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στον κλάδο αναφέρει: «Όπως ήταν αναμενόμενο, το 2017 έχει ως κύριο χαρακτηριστικό την αναδιάταξη του κλάδου με την παράλληλη ενίσχυση του ανταγωνισμού. Οι συσχετισμοί ανάμεσα στις εταιρείες που απαρτίζουν τον κλάδο του εγχώριου λιανεμπορίου αλλάζουν καθημερινά. Και, όπως είναι φυσικό, επηρεάζονται από τις κοινωνικές και οικονομικές συγκυρίες. Σε κάθε περίπτωση και παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν συνολικά στην οικονομία, η ΑΒ Βασιλόπουλος προχωρά δυναμικά με σταθερότητα και αισιοδοξία και για το 2018».