
Η υπηρεσία ACS Smart Points βάζει τέλος στην αναμονή του courier και στους περιορισμούς του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων.

Στις αρχές του 2016 η εταιρεία ταχυμεταφορών ACS, ανταποκρινόμενη στις ανάγκες των καταναλωτών αλλά και των εμπόρων, άλλαξε τα δεδομένα στην εγχώρια αγορά ταχυμεταφορών προσφέροντας μια νέα υπηρεσία παραλαβής και αποστολής φακέλων και μικροδεμάτων. Πρόκειται για την υπηρεσία ACS Smart Points, που προσφέρει τη δυνατότητα αποστολών σε διευρυμένο ωράριο σε 178 -προς το παρόν- σημεία πανελλαδικά.
Ο Business Solutions Specialist της εταιρείας, κ. Γεώργιος Μπουκίδης, εξηγεί στο «Logistics Leader» πώς προέκυψε η ανάγκη για την παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας, πώς λειτουργούν τα ACS Smart Points και ποια πλεονεκτήματα προσφέρουν έναντι των συμβατικών καταστημάτων ACS και των κατ’ οίκον παραδόσεων, ενώ αναφέρεται και στα σχέδια της εταιρείας για το μέλλον.
«Απώτερος στόχος της εταιρείας μας ήταν μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας να καλυφθούν οι συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών», σημειώνει ο κ. Μπουκίδης και εξηγεί ότι ο σύγχρονος τρόπος ζωής, οι καθημερινοί πιεστικοί ρυθμοί, οι καθημερινές ανάγκες, αλλά και το γεγονός ότι οι επαγγελματικές υποχρεώσεις είναι τέτοιες που αναγκάζουν τους καταναλωτές να απουσιάζουν πολύ συχνά από τον χώρο τους, οδηγούν στην αναζήτηση αλλαγών και αναπροσαρμογής του τρόπου παράδοσης των αποστολών.
Ένας επιπλέον λόγος, σύμφωνα με τον ίδιο, ήταν επίσης ότι οι καταναλωτές πλέον, μέσω του διαδικτύου και του social networking, είναι σε θέση να συγκρίνουν και να αξιολογούν πολύ εύκολα τόσο τα ηλεκτρονικά καταστήματα όσο και τις εταιρείες μεταφορών/ταχυμεταφορών. «Αυτό οδηγεί όλο και περισσότερο στην αύξηση του ανταγωνισμού στο last mile. Επομένως, η κατανόηση των αναγκών των καταναλωτών και η δημιουργία λύσεων που στοχεύουν στη βελτίωση της εμπειρίας παράδοσης είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος για τη διατήρηση, αλλά και για την αύξηση του μεριδίου στην αγορά μεταφορών/ταχυμεταφορών», σημειώνει ο κ. Μπουκίδης, και προσθέτει: «Το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι αποστολές B2C συνεχώς αυξάνουν. Οι καταναλωτές έχουν συνηθίσει να μπορούν να ψωνίζουν οποιαδήποτε στιγμή της μέρας, κάθε μέρα και από οπουδήποτε. Αναζητούν ταχύτητα, ποιότητα, αξιοπιστία, αλλά και άνεση παραλαβής της αποστολής τους, δίχως να δεσμεύονται από τον courier ή από τα ωράρια λειτουργίας των καταστημάτων. Στην ACS, λοιπόν, προχωρήσαμε στην παροχή αυτής της υπηρεσίας γιατί αφουγκραζόμαστε όλες αυτές τις ανάγκες των καταναλωτών, αλλά και των e-sellers, γιατί και αυτοί αναζητούν έναν συνεργάτη που θα μεταφέρει με ασφάλεια, γρήγορα, ποιοτικά και αξιόπιστα τα προϊόντα τους».
Τα ζητούμενα αυτά ήρθαν να καλύψουν τα ACS Smart Points, όπου ο παραλήπτης μπορεί να παραλάβει την αποστολή του σε ένα διευρυμένο ωράριο εξυπηρέτησης, κατά την καθημερινή μετακίνησή του από και προς την εργασία του ή και κατά τη διάρκεια της κυριακάτικης βόλτας του, αφού, όπως εξηγεί ο Business Solutions Specialist της ACS, αναλόγως του σημείου η υπηρεσία είναι διαθέσιμη ακόμα και αργίες, Σαββατοκύριακα ή και 24 ώρες x 7 ημέρες.
Τι είναι τα ACS Smart Points

Πρόκειται για σημεία εξυπηρέτησης αποστολών της ACS που λειτουργούν με τη μορφή shop in a shop σε επιλεγμένα ιδιολειτουργούμενα πρατήρια Shell. Τα εν λόγω σημεία ξεκίνησαν τη λειτουργία τους το α΄ τρίμηνο του 2016 σε επιλεγμένα πρατήρια Shell στην Αττική. Το γ΄ τρίμηνο του ίδιου έτους, ωστόσο, η ACS επέκτεινε το δίκτυο των Smart Points τόσο στην Αττική όσο και στη Θεσσαλονίκη, ενώ στις αρχές του 2017 προχώρησε σε διεύρυνση του δικτύου και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, όπως η Κρήτη, η Πελοπόννησος, η Στερεά Ελλάδα και η Ήπειρος. Έτσι, αυτήν τη στιγμή τα ενεργά ACS Smart Points στην Ελλάδα αριθμούν τα 178, ενώ στόχος της εταιρείας είναι εντός του β΄ τριμήνου του 2017 να ολοκληρωθεί η πανελλαδική επέκταση σε όλα τα ιδιολειτουργούμενα πρατήρια Shell, δηλαδή η λειτουργία ACS Smart Points σε περίπου 100 πρατήρια ακόμη.
Σε ότι αφορά τη φύση των εν λόγω shop in a shop, ο Business Solutions Specialist της εταιρείας εξηγεί ότι υπάρχουν 2 είδη ACS Smart Points, επανδρωμένα και μη. Ειδικότερα, σε 5 σημεία της Αττικής υπάρχει τοποθετημένο, στον προαύλιο χώρο του πρατηρίου, unattended Automated Parcel Locker, ενώ στα υπόλοιπα υπάρχει ντουλάπα εσωτερικού χώρου.
Σε ό,τι αφορά τα μη επανδρωμένα σημεία, τα Automated Parcel Lockers, αυτά αποτελούνται από μια κεντρική μηχανογραφική μονάδα και μεταλλικές υπομονάδες/στήλες θυρίδων (lockers), διαφόρων μεγεθών και διαστάσεων, με μηχανισμό ασφαλείας για το κλείδωμα/κλείσιμό τους, ο οποίος ελέγχεται από την κεντρική μηχανογραφική μονάδα. Όπως εξηγεί ο κ. Μπουκίδης, η εργοστασιακή τους κατασκευή είναι τέτοια που εξασφαλίζει την ασφάλεια φύλαξης των αποστολών. Είναι τοποθετημένα/πακτωμένα στο έδαφος με ειδικές άγκυρες ασφαλείας, ώστε να μην μπορούν να μετακινηθούν. Παράλληλα, διαθέτουν σειρήνα που ενεργοποιείται όταν ανιχνευθεί προσπάθεια παραβίασης, ενώ το κάθε Automated Parcel Locker παρακολουθείται από κάμερες ασφαλείας του ίδιου του πρατηρίου.
Σε ό,τι αφορά τα ντουλάπια εσωτερικού χώρου, αυτά βρίσκονται δίπλα ή πίσω από τον υπάλληλο του ταμείου. Διαθέτουν κλειδαριά ασφαλείας και παρακολουθούνται από κάμερες ασφαλείας του ίδιου του πρατηρίου.
Ο τρόπος λειτουργίας
Πώς ακριβώς, όμως, λειτουργεί η υπηρεσία και τι είδους αποστολές μπορεί να πραγματοποιήσει κάποιος πελάτης της ACS μέσω των Smart Points; Ο κ. Μπουκίδης εξηγεί ότι οι υπηρεσίες που παρέχονται από τα ACS Smart Points, λόγω της φύσης τους (shop in a shop), είναι τυποποιημένες και εμπίπτουν σε συγκεκριμένες προδιαγραφές όσον αφορά στο μέγεθος, στο βάρος και στο πλήθος των αποστολών που μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα συγκεκριμένα σημεία. Ειδικότερα, μπορούν να γίνουν παραδόσεις ή παραλαβές φακέλων και μικροδεμάτων, ενώ, σύμφωνα με τον ίδιο, η μηχανογραφική υποδομή της ACS, αλλά και το κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό της εξασφαλίζουν την ασφαλή και έγκαιρη μεταφορά των αποστολών στα σημεία αυτά.
Σε ό,τι αφορά τώρα αυτήν καθ’ εαυτήν την υπηρεσία παράδοσης αποστολής από ένα σημείο ACS Smart Point, περιλαμβάνει τα εξής βήματα:
- Ο παραλήπτης/αγοραστής ενημερώνεται κατά τη διαδικασία της online παραγγελίας για την εν λόγω υπηρεσία από τον αποστολέα/ηλεκτρονικό κατάστημα που είναι συμβεβλημένο με την ACS, και επιλέγει ο ίδιος να παραλάβει την παραγγελία του από ένα ACS Smart Point. Εναλλακτικά μπορεί να επιλέξει το ACS Smart Point ως σημείο παράδοσης της αποστολής του μέσω του sms ανακατεύθυνσης που θα λάβει δωρεάν στο κινητό του κατόπιν ειδοποίησης από την ACS (π.χ. κατά τις περιπτώσεις που απουσιάζει από τη διεύθυνσή του και λαμβάνει «απών» σημείωμα).
- Ο courier μεταφέρει την αποστολή στο επιθυμητό ACS Smart Point και, με την άφιξη της αποστολής σε αυτό, η ACS προωθεί αυτόματα στον παραλήπτη σχετική ενημέρωση (δωρεάν sms) που περιλαμβάνει τον κωδικό της αποστολής, τον μοναδικό κωδικό ασφαλείας PIN, καθώς και τον χρόνο παραμονής της αποστολής στο εν λόγω σημείο (σήμερα ο χρόνος ορίζεται σε 5 ημέρες).
- Ο παραλήπτης επισκέπτεται το ACS Smart Point εντός του επιτρεπτού χρονικού διαστήματος και, με τη χρήση του αριθμού αποστολής και του PIN, παραλαμβάνει την αποστολή του, αφού προηγουμένως εξοφλήσει το τυχόν ποσό αντικαταβολής ή μεταφορικών στο ταμείο του πρατηρίου Shell.
- Στην περίπτωση που ο παραλήπτης δεν επισκεφθεί το ACS Smart Point εντός του επιτρεπτού χρονικού διαστήματος, η εταιρεία στέλνει courier στο σημείο για να πάρει πίσω την αποστολή και να τη μεταφέρει στο κατάστημα ACS που εξυπηρετεί την περιοχή του πρατηρίου. Ο παραλήπτης ενημερώνεται για την κίνηση αυτή πάλι μέσω ενός νέου δωρεάν sms στο κινητό του. Ο παραλήπτης δεν επιβαρύνεται με κόστος παράδοσης στο ACS Smart Point. Θα πληρώσει στο ταμείο του πρατηρίου μόνο το τυχόν ποσό αντικαταβολής.
Θετικά τα πρώτα μηνύματα
Παρά τον μικρό χρόνο λειτουργίας τους, τα ACS Smart Points φαίνεται να ανταποκρίνονται πλήρως στις απαιτήσεις και στις ανάγκες των πελατών της εταιρείας. Σύμφωνα με τον κ. Μπουκίδη, «Η ανταπόκριση τόσο των καταναλωτών όσο και των καταστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου είναι πολύ θετική και υποσχόμενη. Πρόκειται βέβαια για μια νέα υπηρεσία, που θέλει χρόνο για να γίνει ευρέως γνωστή. Ωστόσο, ο όγκος των παραδόσεων και των παραλαβών από τα ACS Smart Points αυξάνεται συνεχώς κάθε μήνα, ενώ περίπου το 4% των μηνιαίων αποστολών ηλεκτρονικού εμπορίου που παραδίδονται από σημείο ACS (δηλαδή παραδόσεις που δεν πραγματοποιούνται κατ’ οίκον) αφορά σε παραδόσεις από ACS Smart Points».
Εξάλλου, η εταιρεία δεν έχει θέσει συγκεκριμένο στόχο για το ποσοστό των αποστολών που επιδιώκει να πραγματοποιούνται μέσω των ACS Smart Points. «Μόνος στόχος μας είναι η συνεχής και ποιοτική εξυπηρέτηση του πελάτη», σημειώνει ο κ. Μπουκίδης, και συμπληρώνει αναφορικά με τα σχέδια της εταιρείας για τη συγκεκριμένη υπηρεσία: «Στο πλαίσιο αυτό, ο κοινός στόχος με τη Shell είναι όλα τα ιδιολειτουργούμενα πρατήριά της να γίνουν ACS Smart Points. Και όπως προανέφερα, μέσα στο β΄ τρίμηνο του έτους ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί. Παράλληλα, όμως, υπάρχουν σκέψεις και μελέτες και για άλλες εμπορικές συμφωνίες, που θα οδηγήσουν στην επέκταση των ACS Smart Points και εκτός του δικτύου της Shell».
Σε ό,τι αφορά τα άλλα επιχειρηματικά σχέδια της εταιρείας και τους στόχους που έχει θέσει για τα επόμενα χρόνια, ο κ. Μπουκίδης σημειώνει: «Στην ACS είμαστε σε συνεχή εγρήγορση και παρακολουθούμε τις τάσεις της αγοράς τόσο διεθνώς όσο και στη χώρα μας. Αποστολή μας είναι η διαρκής βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και η συνεχής αύξηση της αξίας της εταιρείας για τους συνεργάτες και τους πελάτες μας. Επομένως, το όραμά μας είναι να είμαστε η κορυφαία εταιρεία ταχυμεταφορών στην Ελλάδα και στην Κύπρο, αλλά και ο πιο αξιόπιστος πάροχος νέων υπηρεσιών, ενισχύοντας συνεχώς το μερίδιο αγοράς και αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις της εποχής και του ανταγωνισμού με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, τόλμη και δημιουργικότητα».