Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Logistics εγκρίθηκε από το ΚΥΣΟΙΠ. Βάση των όσων έχουν διαρρεύσει μέχρι σήμερα ως τίτλοι ενεργειών, απαιτείται σημαντική εξειδίκευση και περαιτέρω ανάλυση. Βέβαια αποτελεί σημαντικό βήμα, μιας και για πρώτη φορά υπάρχει στρατηγικό σχέδιο εγκεκριμένο από το ΚΥΣΟΙΠ. Να δούμε πως θα περάσουμε από την θεωρεία στην πράξη που είναι και το ζητούμενο.
Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο έχει ορίζοντα τριετίας. Εάν αναλογισθούμε ότι η ενεργοποίηση του 4302/14 διήρκησε 1,5 χρόνο (για την ΚΥΑ των αδειοδοτήσεων), τότε τα τρία χρόνια για υλοποίηση είναι … ένα μεγάλο ερωτηματικό.
Η παρακολούθηση της υλοποίησης του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου θα γίνεται από επιτροπή (Σημείωση: Εμείς στο newsletter το απευχόμασταν πάντως) με τη συμμετοχή των Υπουργείων: Υποδομών και Μεταφορών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Αγροτικής Ανάπτυξης. Πέντε τον αριθμό… η δε προεδρία θα βρίσκεται σε επίπεδο Γενικού Γραμματέα του Μεταφορών. Ουδέν σχόλιο, τα συμπεράσματα δικά σας.
Δηλαδή εάν πρέπει την Εφοδιαστική Αλυσίδα να την παρακολουθούν πέντε (5) υπουργεία, έχει άδικο ο πρόεδρος της EEL που ζητάει Ειδική Γραμματεία Logistics; Καθώς κάθε 6 μήνες η επιτροπή θα ενημερώνει το ΚΥΣΟΙΠ και μία φορά το χρόνο τον πρωθυπουργό, τότε μάλλον Υφυπουργείο χρειάζεται.
Η ΚΥΑ των αδειοδοτήσεων εγείρει σοβαρά ερωτήματα για τις υπάρχουσες (κατ’ ελάχιστον) εγκαταστάσεις στην (όποια) αχαρακτήριστη ζώνη. Η χρήσεις γης και η χωροταξία αποτελούν σημαντικό παράγοντα εξυγίανσης και πρέπει τα αρμόδια υπουργεία να δώσουν άμεσα λύσεις προς όφελος των επιχειρήσεων και των επενδύσεων που έχουν γίνει ή πρόκειται να γίνουν.
Η αναβάθμιση του στόλου των οχημάτων αποτελεί εθνική ανάγκη. Δικαίως φωνάζει ο πρόεδρος του ΟΦΑΕ, σε λίγα χρόνια δεν θα υπάρχουν Ελληνικά οχήματα στο εξωτερικό. Ο κατακερματισμός της αγοράς από την άλλη πλευρά δημιουργεί τεράστια προβλήματα. Κάποια στιγμή πρέπει να κατανοήσουμε ότι η συνένωση και συνεργασία είναι η μόνη λύση στην ανάπτυξη των μεταφορών.